Overslaan en naar de inhoud gaan

Interview: Sijthoff en Otto over MobileMarketing.nl

Willem Sijthoff en Richard Otto over de overname van weblog MobileMarketing.nl door Adformatie Groep.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom heeft Adformatie Groep MobileMarketing.nl overgenomen?
Sijthoff (eigenaar Adformatie Groep): ‘We zien om ons heen dat het belang van mobiel al jaren . Maar de omvang van de mobiele advertentiemarkt loopt hier nog niet synchroon mee. Meer dan de helft van het internet wordt mobiel gebruikt, terwijl de mobiele advertentiemarkt maar een fractie van de totale markt is. Google gaf in zijn laatste kwartaalcijfers al aan dat dat gat dichten één van de grootste uitdagingen is.’

‘Wij staan natuurlijk midden in het communicatievak van Nederland en zien deze ontwikkeling en de uitdadingen overal om ons heen terug. Een half jaar geleden zijn we daarom de samenwerking met Richard Otto en MobileMarketing.nl aangegaan. Toen hebben we al de intentie uitgesproken om het uiteindelijk over te nemen. Nu hebben we die stap ook concreet gezet.’

Welke prijs is ervoor betaald?
Sijthoff: ‘Daar kunnen we geen mededelingen over doen.’

Wat zijn de plannen met MobileMarketing.nl?
Sijthoff: ‘We doen al veel op het gebied van mobiel. Er wordt aandacht aan besteed in onze tijdschriften, we geven er over uit, organiseren workshops en het is een vast onderdeel op de vakbeurs . Op deze manier kunnen we daar nog meer kracht achter zetten.’

‘Ook ontwikkelen we nu een internetplatform waarin mobiel een centrale plek zal krijgen. We zijn ontzettend blij dat Richard op een day-to-day basis samen met ons dit succes wil voortzetten en dat we hem mogen verwelkomen als onderdeel van het team. ‘

Wat zijn de voordelen van de overname?
Otto (oprichter MobileMarketing.nl): ‘Ik ben er heel erg blij mee. Ik zie MobileMarketing.nl als mijn kindje dat nu naar school gaat om veel te leren en zo snel volwassen kan worden. Daar heb je echt een partij als Adformatie Groep voor nodig.’

‘Nu kunnen we op korte termijn kwalitatief stappen gaan zetten op het gebied van content en visueel. We willen het platform uitbreiden en het hele spectrum van mobiele marketing claimen. Daarvoor is deze samenwerking heel belangrijk.’

Welke rol ligt er voor de oprichter klaar?
Otto: ‘Ik blijf actief betrokken als ondersteuner van het platform, zowel op redactioneel als commercieel niveau.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in