Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatiesector positief, ondanks crisis

Communicatieprofessionals in Nederland zijn positief over hun eigen baan of werkpakket. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks roerige economische tijden voorziet 68 procent van de communicatieprofessionals geen negatieve gevolgen voor het personeel op hun afdeling of bij hun bureau. Ongeveer één op de vijf communicatieprofessionals verwacht dat hun afdeling en/of bureau in 2013 in omvang toeneemt, de helft voorziet geen verandering. Ruim driekwart maakt zich dan ook geen zorgen over het eigen dienstverband. Een kwart van de respondenten met een managersfunctie voorziet zelfs een groei in werkzaamheden. En 63 procent van de ondervraagde communicatieprofessionals verwacht dat hun orderportefeuille stijgt dit jaar.

related partner content for mobile comes here

Meer met minder
Tegelijkertijd verwacht een groot deel van de ondervraagden (41 procent) dat er in 2013 minder uitgegeven wordt aan marketing en communicatie binnen de eigen organisatie in vergelijking met vorig jaar. En 52 procent verwacht voor dit jaar ‘meer met minder’ te gaan doen. 30 procent van de ondervraagden verwacht dit jaar geen wijzigingen in de budgetten.

Focus op sociale media
Sociale media zoals Facebook en Twitter zijn nog steeds hot. 2013 is volgens de professionals het jaar waarin de focus van de communicatieprofessional ligt op de inzet van sociale media. 84 procent van de ondervraagden heeft deze media een vaste plek gegeven binnen de communicatiemiddelen die zij inzetten. Sociale media worden vooral gebruikt om te zenden en te monitoren, minder voor dialoog en bijvoorbeeld cocreatie.

Het is een initiatief van Logeion, beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, en onderzoeksbureau DirectResearch. Het panel bestaat uit communicatieprofessionals van alle niveaus en alle vakspecialismen. Elk jaar vindt onder de leden van dit panel een onderzoek plaats naar trends in het communicatievak. Lees het complete onderzoeksrapport.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in