Overslaan en naar de inhoud gaan

Sms-marketing kan conversie met 328% verhogen

Marketing-sms hebben een open rate van bijna honderd procent en een response rate van 45 procent. De conversion rate voor leads als er drie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ter vergelijking: de open rate is vijf keer zo hoog en de response rate van sms is acht keer zo hoog als met e-mail. Op het moment gebruikt 36 procent van de marketeers tekst in hun campagne en is een kwart dat van plan in het komend jaar te introduceren.

related partner content for mobile comes here

Sms-etiquette

Er is wel een etiquette als het gaat om het gebruik van sms als marketingmiddel. Om te beginnen moet er een opt-in worden verkregen, toestemming van de ontvanger om hem/haar een sms te sturen. Stap twee is een goed moment bedenken voor een sms, bijvoorbeeld als herinnering van een eerder gemaakte afspraak of follow-up van een telefoongesprek, afspraak of aanbod. Verder een aandachtspunt voor een succesvolle sms-strategie is dat de boodschap absoluut kort moet zijn en maar op één manier uitgelegd kan worden. Het allerbelangrijkste is timing. Een sms kan pas gestuurd worden nadat er contact is gemaakt met een lead en het is ook belangrijk meteen terug te sms-en als je bericht terug krijgt.

Uit een analyse van 3,5 miljoen leads van 400 bedrijven blijkt dat de conversie enorm kan toenemen door sms in te zetten. Bij meer dan drie sms’jes na een lead is de conversie met 328 procent verdubbeld.

Onderzoek Leads360:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in