Overslaan en naar de inhoud gaan

VPRO presenteert Upload TV

Upload TV is volgens de VPRO de eerste interactieve tv-show over het fenomeen online video. Het programma vloeit voort uit Upload Cinema,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Upload TV is volgens de VPRO de eerste interactieve tv-show over het fenomeen online video. Het programma vloeit voort uit , de tweemaandelijkse live variant waarbij internetvideo’s op bioscoopschermen worden vertoond.

related partner content for mobile comes here

‘Online video verandert de manier waarop we naar de wereld kijken en met elkaar communiceren. UploadTV duidt de trends, graaft naar de verborgen juweeltjes en de verhalen achter de YouTube hits. Het publiek kan de inhoud meebepalen door bijvoorbeeld video’s in te sturen, of live mee te discussiëren via een virtuele ‘thuistribune’ (videowall)’, aldus de VPRO.

Elke show wordt gekeken naar de impact van online video op een specifiek maatschappelijk verschijnsel. De thema’s die in de vijf afleveringen centraal staan zijn: televisie, muziek, seks, reclame en kunst. In de live uitzending ontvangen presentatoren Dagan Cohen (mede-oprichter van Upload Cinema) en Gwen Pol de makers en vertonen zij de mooiste, spannendste en ontroerendste filmpjes.

Upload TV wordt niet alleen uitgezonden op TV, maar ook op internet. ‘Via Google Hangouts kun je samen met je vrienden naar het programma kijken, de show op ieder moment onderbreken en zelfgekozen video’s inbrengen. Zo creëert iedereen zijn eigen Upload TV. Kortom: Upload TV. Baas op eigen buis.’

Het programma is al actief op Facebook en Twitter. De eerste uitzending is vrijdag 5 april, rond 21.30 uur op Nederland 3.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in