(Onderzoek) Merkdumpers op social media
Latitude Insights en Social Hatch vertellen erover in een whitepaper. Ze ondervroegen 1057 social mediagebruikers.
55 procent van de merkdumpers deed dat omdat men vond dat ze gespamd werden. 36 procent is snel verveeld, en 31 procent gewoon niet meer geinteresseerd in het product of de dienst.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisToch geven steeds meer Australiers aan dat ze merkcommunicatie het liefste via social media zien verlopen. Een derde geeft dit aan. 25 procent heeft de voorkeur voor internet, 13 procent kiest voor e-mail.
30 procent ontvangt het liefste kortingen via social media, 31 procent verkiest e-mail voor aanbiedingen, 12 procent kiest internet.
Een kwart klaagt het liefst via social media, 15 procent gebruikt hiervoor e-mail.
Waarom verbinden social mediagebruikers zich aan merken? 33 procent om als eerste over nieuwe producten en diensten te horen. 26 procent wil vooral gehoord worden, 22 procent omdat ze het een leuk merk vindt. Slechts 20 procent doet het om producten te kopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid