Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Merkdumpers op social media

Volgens een Australisch onderzoek heeft 82 procent van de social media-gebruikers zich weleens verbonden aan een merk. De helft komt echter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Latitude Insights en Social Hatch vertellen erover in een . Ze ondervroegen 1057 social mediagebruikers.

related partner content for mobile comes here

55 procent van de merkdumpers deed dat omdat men vond dat ze gespamd werden. 36 procent is snel verveeld, en 31 procent gewoon niet meer geinteresseerd in het product of de dienst.

Toch geven steeds meer Australiers aan dat ze merkcommunicatie het liefste via social media zien verlopen. Een derde geeft dit aan. 25 procent heeft de voorkeur voor internet, 13 procent kiest voor e-mail.

30 procent ontvangt het liefste kortingen via social media, 31 procent verkiest e-mail voor aanbiedingen, 12 procent kiest internet.

Een kwart klaagt het liefst via social media, 15 procent gebruikt hiervoor e-mail.

Waarom verbinden social mediagebruikers zich aan merken? 33 procent om als eerste over nieuwe producten en diensten te horen. 26 procent wil vooral gehoord worden, 22 procent omdat ze het een leuk merk vindt. Slechts 20 procent doet het om producten te kopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in