Overslaan en naar de inhoud gaan

2,5 Miljoen tv's op zwart

Tons Mosterd is de hoogste bieder op de commercial die de Ster en Indie Amsterdam voor Serious Request 2012 veilden. Zijn boodschap zet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ton Schroër

related partner content for mobile comes here

De commercial wordt dinsdag uitgezonden voor de laatste aflevering van EO’s kijkcijferhit Africa om 20.30 uur. Daar zullen naar verwachting zo’n 2,5 miljoen mensen naar kijken.

De commercial, geproduceerd door 25FPS, is overwegend zwart. Door zo’n groot aantal tv’s zo goed als uit te schakelen, wordt een hoop energie bespaard. De boodschap van de mosterdproducent is dan ook dat zijn commercial op die manier net zo ecologisch verantwoord is als zijn op zonne-energie geproduceerde biologische producten.

Ton Schroër, eigenaar van Tons Mosterd en Heerlijkheden: ‘Elk jaar breng ik voor het goede doel een bod uit op de leukste items. Dit jaar was het aanbod van de Ster en Indie het meest originele en gelukkig was mijn bod raak.’

Lode Schaeffer, creative director van Indie: ‘Bij een eerste ontmoeting kwam Ton er achter wat er bij een gemiddelde reclameproductie zoal komt kijken. Alleen al van de lijst met mensen en energieverslindende lampen, camera’s, en kranen die we normaal gebruiken kreeg hij het Spaans benauwd. Doordat Ton allerlei zaken ter discussie stelde kreeg het idee langzaam maar zeker vorm.’

Schroër bood ongeveer 20.000 euro op de commercial. Dit bedrag komt ten goede aan het terugdringen van babysterfte in Afrika, het goede doel van Serious Request 2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in