Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken slecht in lokale marketing

Lokale marketing wordt steeds belangrijker voor het succes van een bedrijf. Maar weinig marketeers slagen er nog in om dit goed in te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek Brand Automation for staat dat 59 procent van de 296 ondervraagde CMO’s gelooft dat lokale marketing essentieel is voor verdere groei. Echter, 7 procent denkt dat hun lokale campagnes effectief zijn.

related partner content for mobile comes here

Het blijkt met name lastig om een nationale campagne op tijd uit te rollen naar lokaal niveau. 30 procent van de respondenten noemt vertragingen van 30 dagen of meer.

Slechts 3 procent wist direct een lokale campagne live te brengen, 6 procent lukte het in 1 tot 3 dagen na lancering.

6 procent van de respondenten maakte gebruik van marketing automation-oplossingen, waar alle lokale spelers toegang tot hadden.

In veel gevallen blijkt lokale marketing helemaal niet zo lokaal, en wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van corporate websites of een nationale social mediafeed. Sears doet dat niet, de Amerikaanse retailer maakte Facebookpagina;s voor ieder warenhuis, zodat de winkels relaties kunnen opbouwen met hun eigen klanten. Volgens de CMO van Sears, David Buckley, worden dankzij de lokale online aanwezigheid de warenhuizen nu beter opgemerkt.

Volgens de onderzoekers is 30 procent van de ondervraagde marketeers van plan meer te investeren in , om de wisselwerking tussen corporate en lokaal te verbeteren. Van de marketeers die dit al doen, vindt de meerderheid dat de investeringen concurrentievoordeel hebben opgeleverd.

Bron: CMO Council, via Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in