
In het onderzoek Brand Automation for Local Activation staat dat 59 procent van de 296 ondervraagde CMO’s gelooft dat lokale marketing essentieel is voor verdere groei. Echter, 7 procent denkt dat hun lokale campagnes effectief zijn.
Het blijkt met name lastig om een nationale campagne op tijd uit te rollen naar lokaal niveau. 30 procent van de respondenten noemt vertragingen van 30 dagen of meer.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftSlechts 3 procent wist direct een lokale campagne live te brengen, 6 procent lukte het in 1 tot 3 dagen na lancering.
6 procent van de respondenten maakte gebruik van marketing automation-oplossingen, waar alle lokale spelers toegang tot hadden.
In veel gevallen blijkt lokale marketing helemaal niet zo lokaal, en wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van corporate websites of een nationale social mediafeed. Sears doet dat niet, de Amerikaanse retailer maakte Facebookpagina;s voor ieder warenhuis, zodat de winkels relaties kunnen opbouwen met hun eigen klanten. Volgens de CMO van Sears, David Buckley, worden dankzij de lokale online aanwezigheid de warenhuizen nu beter opgemerkt.
Volgens de onderzoekers is 30 procent van de ondervraagde marketeers van plan meer te investeren in marketing automation, om de wisselwerking tussen corporate en lokaal te verbeteren. Van de marketeers die dit al doen, vindt de meerderheid dat de investeringen concurrentievoordeel hebben opgeleverd.
Bron: CMO Council, via Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee