Geïntegreerd contact noodzakelijk in b-to-b


Als het goed is liggen communicatie, marketing en sales heel dicht bij elkaar in de b-to-b-praktijk. Je zou zelfs kunnen spreken van geïntegreerd contact in plaats van geïntegreerde communicatie.
Wat werkt om ervoor te zorgen dat elk contact met de klant of de prospect de beoogde merkervaring waarmaakt? Formuleer uw merkwaarden. Vertaal ze naar elke vorm van contact, of het nu de website, een folder, een gesprek met een verkoper of een telefoontje naar de klantenservice is en werk er hard aan om dit intern tot leven te brengen. Segmenteer de klanten naar wat hen drijft om contact met u te willen hebben. Pas uw contactgedrag aan de klanten aan, u moet per klant of prospect weten welk kanaal de voorkeur heeft. Kijk ook naar uw eigen belang. Segmenteer uw contacten naar de verwachte opbrengst. En inderdaad, CRM is bij dit alles een handig hulpmiddel maar kan er niet voor zorgen dat uw prospects niet van u schrikken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid