Overslaan en naar de inhoud gaan

Eindhoven krijgt centrum voor sport, marketing en media

Eindhoven krijgt deze zomer een groot centrum voor sport, marketing en media, gevestigd in de voormalige glasfabriek van Philips aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Initiatiefnemer is Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double. Het historische pand SX (1914) van Philips wordt geheel verbouwd en ingericht naar een concept dat volgens wethouder Sport Joost Helms  naadloos aansluit bij wat de stad Eindhoven als ‘dé sportgemeente van Nederland’ - en Strijp-S willen uitstralen: ‘samenwerking, innovatief zijn en groeien.’

related partner content for mobile comes here

Van Oosterhout: ‘De letter X uit SX staat voor kruisbestuiving, kruispunt, het vermenigvuldigen van activiteit en natuurlijk experience.’  Sport vormt de rode draad voor de bewoners, van wie Triple Double, het Belgische sportmarketingbureau Golazo, Energy Lab (testcentrum voor top- en breedtesporters) en Veldkamp Produkties de eerste zijn.  Van Oosterhout:  ‘We gaan volop profiteren van elkaars expertise en competenties, activiteiten als workshops, seminars en talkshows organiseren, maar ook genieten van het ondernemen in een sportieve context.’

Er komen een sportscafé, een vleugel voor startende (sport)ondernemers, een auditorium en flexplekken voor studenten en docenten.  Ook wil Triple Double er de ‘grootste sport(marketing)bibliotheek van Nederland’ gaan beheren. Deze ‘belevingswereld rondom het thema sportmarketing’ komt tot stand in samenwerking met VolkerWessels en de Gemeente Eindhoven.

Het concept wordt ondersteund door partijen als 24 uur in bedrijf, Rabobank Topsportdesk, Arko Sports Media, SportNex.nl, Fontys Hogescholen, Orange Sports Forum, Pics United, E-sites en Markteffect.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in