Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Westerloo mag blijven van Sanoma

Sanoma ziet af van het ontslag van programmadirecteur Remko van Westerloo bij SBS.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het mediaconcern heeft geen zin in een nieuw conflict met John de Mol, zo meldt Het Financieele Dagblad. Sanoma had Van Westerloo kunnen laten vertrekken op basis van de kijkcijfers van vorig jaar, maar dan had De Mol weer een nieuwe directeur kunnen benoemen. Daarom ziet Sanoma er vanaf.

related partner content for mobile comes here

Begin december dat Sanoma ontevreden zou zijn over de zwakke kijkcijfers van de SBS-zenders en Van Westerloo daarom de laan uit willen sturen. Over Van Westerloo meldde De Mol in het FD: ‘Ze kunnen hem ontslaan, maar ik behoud het recht op de benoeming van die positie. Met zo’n stap zouden ze dus niks bereiken.’

Woordvoerder Robin Janszen zegt wel dat SBS nog wel steeds moet werken aan &;verbetering&; van de tv-kanalen. Utopia is wel een succes gebleken, maar de rest van de avond blijven de kijkcijfers van SBS6 onder de maat.

SBS en Sanoma hebben de afgelopen weken herhaaldelijk met elkaar gesproken. Zo is er in Nederland onder meer overleg gevoerd tussen ceo Peter de Mönnink en vertegenwoordigers van Talpa. Tot concrete afspraken over een nieuwe vorm van samenwerking heeft dit volgens het FD nog niet geleid. Maar beide partijen hopen wel in de komende weken nader tot elkaar te komen. Woordvoerder Thomas Notermans van Talpa zegt dat er ‘constructief’ met elkaar wordt gesproken.

Bron: FD.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in