Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale plannen muziekindustrie mislukt

Pogingen van de muziekindustrie om Napster en andere muziekpiraten te verdringen door het online aanbieden van muziek tegen betaling zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het rapport , opgesteld door OC&C Strategy Consultants, werd er vorig jaar in de VS en Groot-Brittannië voor slechts 1 miljoen dollar aan muziek gedownload. Tegelijk wisselden gebruikers van de piratensites circa acht miljard muziektracks uit en zijn elk moment van de dag 2,7 miljoen mensen ingelogd. Het rapport is gebaseerd op interviews met vijftig topmensen van Amerikaanse en Britse platenmaatschappijen, online retailers en service providers. De ‘majors’ - de vijf bedrijven die de muziekindustrie domineren - hebben zwaar geïnvesteerd in de online diensten MusicNet en Pressplay. Die twee sites moesten de plaats innemen van de gratis diensten, waarvan Napster de meest bekende was. De site werd vorig jaar stilgelegd, maar gratis ruildiensten als Gnutella, Morpheus en Aimster staan al klaar om de vacante plaats in te nemen. Het rapport schat dat de digitale pritaterij de muziekindustrie 5% van de omzet heeft gekost. Dit zou kunnen stijgen tot 10% dit jaar.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in