Digitale plannen muziekindustrie mislukt


Volgens het rapport , opgesteld door OC&C Strategy Consultants, werd er vorig jaar in de VS en Groot-Brittannië voor slechts 1 miljoen dollar aan muziek gedownload. Tegelijk wisselden gebruikers van de piratensites circa acht miljard muziektracks uit en zijn elk moment van de dag 2,7 miljoen mensen ingelogd. Het rapport is gebaseerd op interviews met vijftig topmensen van Amerikaanse en Britse platenmaatschappijen, online retailers en service providers. De ‘majors’ - de vijf bedrijven die de muziekindustrie domineren - hebben zwaar geïnvesteerd in de online diensten MusicNet en Pressplay. Die twee sites moesten de plaats innemen van de gratis diensten, waarvan Napster de meest bekende was. De site werd vorig jaar stilgelegd, maar gratis ruildiensten als Gnutella, Morpheus en Aimster staan al klaar om de vacante plaats in te nemen. Het rapport schat dat de digitale pritaterij de muziekindustrie 5% van de omzet heeft gekost. Dit zou kunnen stijgen tot 10% dit jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid