Overslaan en naar de inhoud gaan

Intranet-innovatie blijft uit

Bij de meeste bedrijven wordt slechts een klein deel van het potentieel van intranet benut. Dat blijkt uit de tweede meting van de Intranet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel veel bedrijven fors investeren in intranet, blijven deze toch vaak steken in het bieden van nieuws en informatie. Toepassingen voor tweerichtingscommunicatie, kennisdelen en samenwerken zijn veel minder vaak te vinden. De technologie wordt nog niet op grote schaal ingezet in werkprocessen. Daardoor blijft intranet vaak een handige, maar eigenlijk te dure informatietoepassing.

related partner content for mobile comes here

In de top 10 van problemen waar men tegenaan loopt worden met name genoemd: technische problemen, scepsis in de organisatie over de meerwaarde, gebrek aan acceptatie en draagvlak bij de gebruikers, een te weinig planmatige aanpak en het feit dat het meer menskracht kost dan verwacht.

Intranet blijkt wel duidelijk meer ingeburgerd te zijn dan bij de eerste meting. Er is meer informatie beschikbaar, er komt vaker beleidsinformatie op en vooral de HRM-afdeling heeft in de afgelopen twee jaar intranet ontdekt.

Om intranet ook echt te gaan benutten bij het innoveren van werkprocessen, zodat het ook concurrentievoordeel en kostenbesparing oplevert, zullen lijnmanagers ook met ideeën moeten komen. Op dit moment ligt de motor van intranet nog bij de meeste bedrijven in de staf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in