Permission-based e-mail
Maar liefst 96 procent van de geregistreerde bezoekers van business websites vragen om e-mail van dat bedrijf. Niettemin zegt 78 procent van de respondenten in een recent onderzoek dat ze ongewenste e-mail ontvangen. De tolerantie ten opzichte van spam is laag en dat blijft zo. Zelfs met mail waarvoor men wél toestemming heeft gegeven is niet iedereen blij. De helft van de respondenten geeft aan nieuwsgierig te zijn naar permissie-mail, 30 procent is neutraal en 7 procent is geïrriteerd. Verder blijkt dat minder dan eenderde van de consumenten een e-mailadreswijziging doorgeeft aan sites die ze regelmatig bezoeken of e-mailnieuwsbrieven waarop ze geabonneerd zijn. Voor wie zich aan de permission-based e-mail wil wagen de volgende gulden regels:
1. Stuur alleen e-mail op ‘opt-in’ basis
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena2. Biedt een duidelijke ‘opt-out’ mogelijkheid en honoreer die altijd
3. Bevestig alles per e-mail: opt-in, bestelling, verzending, veranderingen in het klantprofiel
4. Biedt altijd toegevoegde waarde bij een bericht
5. Verhuur of verkoop je adreslijst niet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid