Overslaan en naar de inhoud gaan

Permission-based e-mail

E-mail marketing is vijf keer zo kosteneffectief als dm en twintig keer zoveel als het plaatsen van een banner. Geen wonder dus dat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar liefst 96 procent van de geregistreerde bezoekers van business websites vragen om e-mail van dat bedrijf. Niettemin zegt 78 procent van de respondenten in een recent onderzoek dat ze ongewenste e-mail ontvangen. De tolerantie ten opzichte van spam is laag en dat blijft zo. Zelfs met mail waarvoor men wél toestemming heeft gegeven is niet iedereen blij. De helft van de respondenten geeft aan nieuwsgierig te zijn naar permissie-mail, 30 procent is neutraal en 7 procent is geïrriteerd. Verder blijkt dat minder dan eenderde van de consumenten een e-mailadreswijziging doorgeeft aan sites die ze regelmatig bezoeken of e-mailnieuwsbrieven waarop ze geabonneerd zijn. Voor wie zich aan de permission-based e-mail wil wagen de volgende gulden regels:

related partner content for mobile comes here

1. Stuur alleen e-mail op ‘opt-in’ basis

2. Biedt een duidelijke ‘opt-out’ mogelijkheid en honoreer die altijd

3. Bevestig alles per e-mail: opt-in, bestelling, verzending, veranderingen in het klantprofiel

4. Biedt altijd toegevoegde waarde bij een bericht

5. Verhuur of verkoop je adreslijst niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in