Overslaan en naar de inhoud gaan

De Speld maakt Amsterdenim-commercial waarin toeristen zich ergeren aan Amsterdammers

Amsterdammers verpesten het voor de toerist in satirische video.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Speld heeft met De Speld & Partners een nieuwe campagnevideo uitgebracht. Ditmaal voor het Amsterdamse broekenmerk Amsterdenim. Na satirische video’s voor biermerk Oedipus en sapjesmerk Innocent komt het platform nu met een video waarin toeristen zich ergeren aan Amsterdammers, waar het normaal gesproken andersom is.

related partner content for mobile comes here

In een video van anderhalve minuut komen toeristen aan het woord en spreken zij over de zogenaamde ‘localproblematiek’. Duidelijk wordt hoe gefrustreerd de toerist is over het onverstoorbare, irritante gedrag van de Amsterdammer.

Ewout Key Rameijer, algemeen directeur van Amsterdenim, benaderde De Speld naar aanleiding van de video die het satirische platform maakte voor Oedipus: ‘Het eindresultaat van onze samenwerking is wat mij betreft een bevestiging dat humorvolle content veel kan betekenen voor onze doelgroep. Wij vinden het belangrijk dat de modebewuste man Amsterdenim gaat zien als exponent van de relaxte Amsterdamse mentaliteit. Draag je Amsterdenim, dan draag je als het ware een stukje Amsterdam. Die boodschap vind ik in deze video goed naar voren komen.’

Daan Unger, salesmanager bij De Speld & Partners, vertelt dat de toeristenproblematiek een echt Speldthema is. ‘Het is een maatschappelijk probleem dat mensen in Amsterdam en in grote steden bezighoudt. We zagen het als een mooie uitdaging om dit voor Amsterdenim te vertalen naar een gevatte video die de ergernissen treffend in beeld brengt, én daarbij de Amsterdamse local als hero neerzet. En dat is gelukt.’

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in