Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever brengt marketingactiviteiten onder in drie aparte divisies

De FMCG-gigant gaat zijn activiteiten stroomlijnen na de bekendmaking dat het hoofdkantoor in Rotterdam komt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De drie nieuwe divisies zijn opgezet als onderdeel van een bredere verandering van de structuur van het bedrijf. Unilever verschuift van de dual-governancestructuur naar één enkele juridische entiteit.

related partner content for mobile comes here

Dat meldt Marketing Week.

De drie divisies zijn beauty and personal care, home care en foods and refreshment. De eerste twee zijn gevestigd in Londen, de laatste in Rotterdam.

Deze divisies nemen de verantwoordelijkheid voor marketing en reclame over, evenals innovatie, strategie, onderzoek en productontwikkeling. Onder de nieuwe structuur blijven de 'country category business teams' van Unilever bestaan, maar rapporteren ze nu in afzonderlijke divisies. 

U-Studio als voorbeeld


De divisies blijven wel profiteren van centrale functies als media-inkoop en digitale mogelijkheden. Unilever benadrukt dat het eigen contentbureau U-Studio hét voorbeeld is van toegevoegde waarde voor de divisies.

Unilever hoopt op meer flexibiliteit en meer verbinding met consumenten en markten. Iedere divisie kan zelf investeringsbeslissingen nemen op basis van strategische doelstellingen. Het gaat allemaal om schaal en behendigheid (agile werken). 

De wijzigingen hebben geen invloed op de algehele merk- en marketinginvesteringen van Unilever, die dit jaar over de hele linie grotendeels vergelijkbaar zijn met die van het afgelopen jaar.



De wijzigingen hebben geen invloed op de algehele merk- en marketinginvesteringen van Unilever, die dit jaar over de hele linie grotendeels vergelijkbaar zijn met die van het afgelopen jaar.

De wijzigingen hebben geen invloed op de algehele merk- en marketinginvesteringen van Unilever, die dit jaar over de hele linie grotendeels vergelijkbaar zijn met die van het afgelopen jaar.

Ook de algemene strategie en financiële doelstellingen tot 2020 veranderen niet.

Foto: ANP.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in