Overslaan en naar de inhoud gaan

Bing blijft in schaduw van Google

Zoekmachine Bing heeft zijn ambitie om marktaandeel te winnen ten koste van Google niet kunnen waarmaken; slechts 1 procent van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Nationale Search Engine Monitor wordt sinds 2002 jaarlijks het online zoekgedrag van de Nederlandse internetgebruiker in kaart gebracht. Belangrijk element daarvan is de bekendheid en het gebruik van zoekmachines in Nederland. Voor dit onderzoek werden 1251 respondenten ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

De verschuiving in marktaandeel van de grootste zoekmachines van Nederland blijkt minimaal. Zoekmachine Bing verovert slechts 1 procent marktaandeel. Desondanks blijft Microsoft investeren om de Bing technologie te verbeteren. In landen om ons heen heeft dit een grotere impact gehad dan in Nederland. Volgens recent onderzoek van AT Internet Instituut heeft Bing inmiddels 3,8 procent van de markt in het Verenigd Koninkrijk in handen. Toch blijft dit volgens de onderzoekers een kleine stap in de richting van serieuze concurrentie voor Google. Op dit moment wordt de Bing technologie ook in de Yahoo! zoekmachine geïmplementeerd, waarmee Microsoft hoopt het marktaandeel van Bing te vergroten.

Bing heeft ook nog geen grote naamsbekendheid. Ondanks een ruim marketingbudget ter introductie van Bing is slechts 24 procent van de Nederlandse internetgebruikers bekend met de nieuwe Microsoft zoekmachine.

De naamsbekendheid van de Nederlandse zoekmachines blijkt hoog, maar dat zegt niets over het gebruik ervan. Zo is 73 procent van de respondenten bekend met ilse, maar noemt slechts 1 procent deze als de meest gebruikte zoekmachine.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in