Overslaan en naar de inhoud gaan

Autodealers laten steken vallen met follow-up DM

Het afhandelingstraject na aanvraag van een brochure of proefrit werkt bij veel autodealers niet optimaal. In de praktijk blijkt dat veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De aanvraag van een brochure die bij de auto-importeur binnenkomt (via internet of ander medium) wordt in de meeste gevallen intern gehanteerd en doorgestuurd naar een fullfiment house. De dealer krijgt in de meeste gevallen de verantwoording om de brochure aanvraag op te volgen zonder verdere richtlijnen of overeengekomen opvolgingsmechanisme, want “dealers zijn zelfstandige ondernemers, het is logisch dat ze hun uiterste best doen voor opvolging van acties, dus waarom dan controle uitoefenen?”, aldus de meeste importeurs tegen Propulsion.
In iets minder dan 50 procent van de gevallen wordt ná een brochureaanvraag niet meer nagebeld. Een vaak gehoord argument hiervoor is: “als een consument een auto wil kopen van ons merk, dan is het logisch te veronderstellen dat hij dan ook zelf actie gaat ondernemen om die auto daadwerkelijk aan te schaffen”. De meeste merken zijn er zich overigens van bewust dat er in de praktijk veel brochures niet aankomen bij de potentiële klant en dat proefritaanvragen niet opgevolgd worden.
Het nabellen van proefritten gebeurt wel, in 90 procent van de gevallen.

related partner content for mobile comes here

Tussen de 8 a 10 merken hebben onlangs een systeem geimplementeerd voor het hanteren van brochure en proefritaanvragen via het internet. Dit zijn dan de importeurs van de grote volume merken. 12 tot 14 merken hebben naar eigen zeggen een prima sys-teem om brochure en proefrit aanvragen te regelen. Het is onduidelijk of dat een digitaal of een handmatig systeem is.
Conversiecijfers (hoeveel verkopen op brochure/proefrit aanvragen, of proefrit/brochure aanvraag etc. ) zijn bij geen enkele impor-teur beschikbaar of worden niet gegeven. Als er conversiecijfers zijn dan worden deze handmatig geproduceerd met behulp van RDW kentekenregistraties van de nieuwe auto.
Propulsion, een bedrijf dat verkoopondersteunende diensten aanbiedt, ondervroeg de marketingafdelingen van 27 personenauto im-porteurs in Nederland. In totaal werkten 24 marketeers mee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in