Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureau moet klant koesteren

In de ideale wereld is het succes van een reclamebureau een rechtstreeks afgeleide van het werk. Maar in de praktijk is het zeker zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom gaat het verkeerd tussen het reclamebureau en de klant? In de meeste gevallen komt dat niet zozeer door de kwaliteit van de campagnes als wel door fricties in de relatie. Klanten willen dat ze goed bediend worden en dat het bureau begrip heeft voor hun wensen en verlangens. Het moet ook op het persoonlijke vlak klikken, want met name de grotere adverteerders hebben vrijwel dagelijks contact met hun bureau. De meeste bureaus zijn zich terdege bewust van het belang van die chemie en proberen daarom de klant te koppelen aan de juiste accountmensen. Maar wat zijn nu de factoren die bepalen of het klikt? Een onderzoek onder 350 Amerikaanse adverteerders laat zien dat factoren als leeftijd en etnische afkomst niet zo belangrijk zijn. Meer gewicht in de schaal leggen gemeenschappelijke interesses en sociale achtergrond. Naarmate de relatie tussen het bureau en de klant langer bestaat, blijkt het persoonlijke element ook aan belang te winnen. Bureaus doen er verstandig aan om bij het koppelen van een accountman of -vrouw aan de klant met dit soort aspecten rekening te houden. Het klinkt wat klinisch, maar eigenlijk kan geen enkel bureau het zich permitteren die persoonlijke dimensie niet zeer serieus te nemen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in