Overslaan en naar de inhoud gaan

Doorbraak in kwestie programmagegevens

Er lijkt een doorbraak ophanden in de inmiddels zes jaar durende procedure rond de uitgebreide rtv-programmagegevens. De NMa heeft onlangs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De NMa stelt nu dat zij niet kan bewijzen dat het tarief dat HMG aan De Telegraaf voorstelt voor de levering van haar gegevens excessief zou zijn, meldt vakblad Adformatie vandaag. Ook is niet gebleken dat de vraagprijs van HMG het voor De Telegraaf onmogelijk maakt toe te treden tot de markt voor wekelijkse programmabladen.

related partner content for mobile comes here

HMG-ceo Fons van Westerloo: ‘HMG heeft altijd aangegeven bereid te zijn tot levering van de wekelijkse programmagegevens, maar wil daarvoor een redelijke vergoeding. In samenwerking met experts is daartoe een tariefkaart ontwikkeld.’ HMG hanteert daarop een basistarief van 20 eurocent per exemplaar van de verschillende rtv-bladen. Dat zou HMG jaarlijks tonnen aan extra inkomsten opleveren.

Veronica Uitgeverij betaalt HMG al een dergelijke vergoeding sinds september 2002. Tevens is HMG in onderhandeling met de NOS over de vergoeding voor de rtv-bladen van de publieke omroepen. De bezwaren van diezelfde NOS (in dezelfde procedure) zijn niet gegrond verklaard, omdat de NOS De Telegraaf nooit een aanbod heeft gedaan om de uitgebreide gegevens te leveren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in