Overslaan en naar de inhoud gaan

VS: “Groeiende negatieve reclameperceptie

De reclame-effectiviteit staat onder druk, omdat consumenten een groeiende negatieve perceptie hebben van reclame en marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is de uitkomst van Amerikaans reclameonderzoek van Yankelovich Partners. De resultaten werden gepresenteerd op de conferentie van de American Association of Advertising Agencies die momenteel in Miami bezig is. Het is steeds lastiger consumenten te bereiken met traditionele reclame. Daarnaast wordt meer reclame genegeerd, met behulp van bijvoorbeeld de TiVo of pop-up blockers op internet.

related partner content for mobile comes here

J. Walker Smith, baas van onderzoeker Yankelovich, lichtte toe dat consumenten steeds meer problemen hebben met advertising, terwijl de branche juist steeds meer manieren probeert te vinden om contact te krijgen met die consument. Volgens Smith hebben de mensen een haat-liefdeverhouding met reclame. ‘Maar een nog grotere groep zegt bezorgd te zijn, met name omdat ze overspoeld worden door reclame. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten daardoor juist producten mijden.

De resultaten van het onderzoek stonden gisteren in de New York Times. Eerder liet marketingbaas Jim Stengel van Procter & Gamble al weten dat adverteerders niet moeten focussen op de tv-spot van 30 seconden en reclame creëren die kijkers willen zien. Stengel zei dat er geen mentaliteitsverandering is in de reclame-industrie (Brandrepublic)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in