VS: “Groeiende negatieve reclameperceptie


Dit is de uitkomst van Amerikaans reclameonderzoek van Yankelovich Partners. De resultaten werden gepresenteerd op de conferentie van de American Association of Advertising Agencies die momenteel in Miami bezig is. Het is steeds lastiger consumenten te bereiken met traditionele reclame. Daarnaast wordt meer reclame genegeerd, met behulp van bijvoorbeeld de TiVo of pop-up blockers op internet.
J. Walker Smith, baas van onderzoeker Yankelovich, lichtte toe dat consumenten steeds meer problemen hebben met advertising, terwijl de branche juist steeds meer manieren probeert te vinden om contact te krijgen met die consument. Volgens Smith hebben de mensen een haat-liefdeverhouding met reclame. ‘Maar een nog grotere groep zegt bezorgd te zijn, met name omdat ze overspoeld worden door reclame. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten daardoor juist producten mijden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe resultaten van het onderzoek stonden gisteren in de New York Times. Eerder liet marketingbaas Jim Stengel van Procter & Gamble al weten dat adverteerders niet moeten focussen op de tv-spot van 30 seconden en reclame creëren die kijkers willen zien. Stengel zei dat er geen mentaliteitsverandering is in de reclame-industrie (Brandrepublic)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid