Van melk valt veel te leren


Begin jaren negentig ging het beroerd met de melkconsumptie in Amerika. De California Milk Processor Board wilde daar met een nieuwe reclamecampagne verandering in brengen. Tot dan toe ging reclame voor melk steevast uit van de drank zelf. Dit keer werd gekozen voor een hele andere invalshoek. Uitgangspunt was dat melk lekker is bij bijvoorbeeld het ontbijt, de lunch of bij koekjes of snacks. De campagne liet aller-lei situaties zien, waarin iemand net wilde gaan eten, maar er op het laatste moment achter kwam dat de melk ontbrak. Door de melk zelf niet af te beelden en de slagzin met vraagteken te hanteren, werd het ge-mis extra duidelijk. Dat is meteen een belangrijke les die uit de campagne getrokken kan worden: kies een unieke creatieve benadering en hou daar consequent aan vast. Een andere les is dat de consument met respect behandeld wil worden. ‘Got Milk?’ was niet belerend of neerbuigend, maar deed een beroep op de fantasie en het gevoel voor humor van de consument. Voor ‘Got Milk?’ werd samengewerkt met allerlei foodmerken. Met name bij een wat kleiner budget kan samenwerking met andere merken en producten geen kwaad. Verder is het belangrijk een creatief concept te kiezen waar rek in zit. Als het mogelijk is de campagne regelmatig te verversen zonder afbreuk te doen aan de uitgangspunten, kan ‘ie jaren mee.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid