Overslaan en naar de inhoud gaan

Netwerken op internet steeds populairder

Sites waar online genetwerkt kan worden, oude contacten hernieuwd of dates gemaakt, stijgen in populari-teit. Dat blijkt uit de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opkomst van online dating maakt deel uit van een bredere 'social networking' trend. Voorbeelden van dergelijke sites zijn Schoolbank (positie 15) en het recent gelanceerde Workmates (positie 213). Ook het online smoelenboek Cu2 (positie 66) en de forums van Fok (positie 153), Tweakers (positie 185) en Startpagina (positie 106) zijn al enige tijd vaste waarden in de Multiscope Visiscan ranking. Internationaal krijgt Orkut van Google veel media aandacht. Tot op heden surft echter minder dan 3% van de Nederlandse internet-gebruikers naar deze site.

related partner content for mobile comes here

De meeste datingsites zijn in de periode tussen eind 2003 en maart 2004 voor het eerst verschenen in de Multiscope Visiscan top 250. In deze ranking staan alle Nederlandse sites die meer dan 400.000 unieke be-zoekers per maand trekken.

Binnen het dating segment is Relatieplanet met afstand marktleider. Deze site trekt ongeveer een miljoen unieke bezoekers per maand en neemt daarmee een 73e plaats in op de algemene ranking. Lexa en het MSN Dating kanaal, verzorgd door Match (match.msn.nl), completeren de top 3. Nieuwkomer in maart is Meetic (nl.meetic.com). Meetic is een van origine Frans bedrijf en heeft sites in de belangrijkste Europese landen.

De Multiscope Visiscan top 250 ranking kent iedere maand 10 tot 20 nieuwkomers. In maart wisten 13 sites voor het eerst door te dringen in de ranking. Naast Meetic en Workmates, behoren ook tot deze groep nieuwkomers Haal alles uit de kabel, Movie Alert, Thomas Cook en Vakanties.nl.
Haal alles uit de kabel is het samenwerkingsverband van de kabelmaatschappijen, met als doel om internet via de kabel te stimuleren. De maatschappijen meldden recent samen een miljoen internetabonnees te heb-ben en dat werd onder andere gevierd met een tv campagne.
Ook Thomas Cook en Vakanties.nl weten waarschijnlijk te profiteren van respectievelijk een tv campagne en programmasponsoring.
Movie Alert! is de opvolger van het populaire Go For It. De website is een aanvulling op het nieuwe en gratis filmblad Movie Alert!.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in