Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever houdt mediareview, ook in Nederland

Proces zit in de 'briefingsfase'.
Unilever
© ANP
Unilever
© ANP

Unilever houdt een internationale media buying review in een groot deel van de wereld. Ook in Nederland houdt het concern zijn media tegen het licht, bevestigt media director Harry Dekker. In januari was al bekend dat Unilever een grote mediareview voorbereidde.

related partner content for mobile comes here

Het proces wordt vanuit Londen gecoördineerd. Het is de grootste review van media sinds 2015, toen Unilever in Nederland opnieuw voor Mindshare (WPP) koos. 

Chief marketing & digital officer Conny Braams zegt dat het proces zich in het stadium van briefings bevindt. Naast de bureaus waarmee Unilever al werkt, is ook een aantal nieuwkomers, zegt Braams.

Een woorvoerster van Unilever zegt dat het om een 'periodieke review' gaat. 'Die is onderdeel van ons standaardproces en is erop gericht om de best mogelijke samenwerking met onze mediabureaus te garanderen.'

WPP’s Mindshare, Omnicom’s PHD en Interpublic’s Initiative hebben internationaal langdurige relaties met Unilever.  In Nederland - waar Unilever de grootste adverteerder is - heeft Mindshare een samemwerking met Unilever sinds 2005.

In Noord-Amerika werd een deel van het advertisingaccount dat eerder bij WPP was ondergebracht recent aan Publicis toegewezen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in