Overslaan en naar de inhoud gaan

Today is Canday richt nieuw bureau Final Ones op ‘voor ondernemende marketeers’

Final Ones pitcht niet, rekent een vast uur- en mediahandlingtarief en biedt zowel een bonus als malus regeling.
Natascha van den Ende
Natascha van den Ende, managing director/partner Today is Canday
Natascha van den Ende
Natascha van den Ende, managing director/partner Today is Canday

Campagnebureau Today is Canday, richt een tweede bureau op: Final Ones. Het nieuwe bureau richt zich op de ondernemende middelgrote adverteerder die op zoek is naar een bureau met een resultaatgericht honoreringsmodel. Final Ones biedt alle disciplines aan: strategie, concept, creatie, realisatie en productie, mediastrategie, mediaplanning en campagne­management.

related partner content for mobile comes here

Het bureau berekent voor alle werkzaamheden een vast laag uurtarief, hanteert een vaste lage mediahandlingfee en gaat mee-ondernemen met de opdrachtgever. Bij behaalde successen deelt Final Ones daarin mee of bij onverhoopt tegenvallende resultaten neemt het bureau ook een deel van de pijn. Het grote verschil met Today is Canday is dat Final Ones ook media-inkoop doet voor de campagnes.  De bureaus hebben ieder een eigen p&l.

Geen pitches

Volgens managing director Natascha van den Ende is de nieuwe propositie het antwoord op veranderende behoeften van adverteerders. ‘Aan de ene kant zal de economie een boost krijgen, maar de zakken van adverteerders zijn soms leeg. Wij denken dat bij deze tijd een scherp businessmodel past. Bedrijven zijn op zoek naar een partner die meedenkt en ook mee onderneemt. Veel adverteerders willen campagnematig werken. En juist dan is een vaste relatie met een bureau dat campagnematig werkt, denkt én op resultaat afrekent onontbeerlijk. Anders ga je als opdrachtgever per campagne van pitch naar pitch, tijdrovend en kostbaar voor zowel bureau als opdrachtgever.’

Final Ones doet – in tegenstelling tot Today is Canday - niet mee aan pitches. Van den Ende: ‘Na een eerste kennismaking beleggen we een ‘chemistry’-sessie. Alle verantwoordelijken bij de opdrachtgever en het bureau gaan dan diepgaand op de campagne uitdaging in. Is er een ‘klik’ dan kunnen we direct van start, en zo niet, dan hebben de potentiële opdrachtgever en het bureau een middag waardevol kennis en inzichten gedeeld.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Gerben Busch

Stoere move, Natasha. Hebben jullie ook een fall-back business model? Want de praktijk leert dat klanten nog wel eens huiverig willen zijn je toegang te geven tot alle knoppen om het afgesproken resultaat te kunnen beïnvloeden.

Natascha van den Ende

Thanx Gerben! Herkenbaar. Vooraf brengen we goed in kaart wat de KPI’s zijn, de afkadering daarvan en de mogelijk interveniërende factoren. Wanneer dat op voorhand duidelijk is, is er op zich geen fall-back scenario nodig. Mocht dat onverhoopt onvoldoende zijn, dan zie ik dat als ondernemersrisico ?.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in