Plutosport kiest voor Joe Public, haakt in op Van Gaals steenkolenengels


Joe Public is het nieuwe bureau van Plutosport, een webshop in sport en lifestyle. Aan de keuze voor het bureau ging een 'uitgebreide bureau-oriëntatie' vooraf. Het Amsterdamse reclamebureau wordt verantwoordelijk voor de nieuwe positionering en merkidentiteit van de online retailer. Een eerste tv-campagne moet in februari het levenslicht zien.
Ondertussen presenteert Joe Public al het eerste werk voor Plutosport; een inhaakcampagne op de commotie rondom de One Love-aanvoerdersband en de tamelijk hilarische uitspraak van Oranjecoach Louis van Gaal: ‘We can come an end’. Met de online social-campagne moet een WK-kledingcollectie vernoemd naar de uitspraak over de bühne gebracht worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAntoine Houtsma, creatief directeur: 'Van Gaal staat al jaren bekend om zijn opmerkelijke uitspraken in steenkolenengels. Nadat hij in een recente persconferentie op dit WK de 'We can come an end'-opmerking plaatste, konden we niet anders dan hierop inhaken.'
Wilian Hulshof, brand director Plutosport: 'De kledingcollectie en campagne zijn nu een paar dagen live en er wordt al flink besteld. De kleding is dan wel op onze eigen website te koop, de netto-opbrengst van de collectie gaat naar het Jeugdfonds Sport & Cultuur.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid