Overslaan en naar de inhoud gaan

Het antwoord op een wereld zonder cookies

Contextual Targeting is de manier om relevant te blijven in een cookieloze toekomst.
Partner
Talpa Network

Wij zijn Talpa Network: een open medianetwerk actief op het gebied van video, audio, digital, print en e-commerce. Ons motto is ‘samen bereik je meer’. Dat slaat op hoe we werken én hoe wij impact maken. In een steeds internationaler wordend medialandschap zorgt ons media-netwerk ervoor dat content van Nederlands makers en merken blijft aankomen bij ons geliefde lokale publiek. Met onze hoofdmerken (SBS6, NET5, Veronica, SBS9, Radio 538, Radio 10, Sky Radio, LINDA.) vertrouwde formats én slimme partnerships bereiken we wekelijks meer dan 90% van Nederland.

Lees meer

We zijn continu op zoek naar manieren om nog meer mensen nog beter te bereiken met onze content: dat doen we met onze mensen, makers, merken én ons saleshuis Talpa Media.  

Talpa Network is in 2017 opgericht door viervoudig Emmy Award-winnaar John de Mol. 

Lees minder
Contextual targeting
Contextual targeting

We mediasnacken door het leven en filteren de oneindige stroom aan prikkels tot behapbaar niveau. Honderden, zo niet duizenden prikkels komen dagelijks op ons af, via een ongekend aantal platformen, kanalen en schermen. Er woedt een ware strijd om onze aandacht. De uitdaging voor merken ligt al lang niet meer alleen in het bereiken van de consument in een gefragmenteerd medialandschap. Merken moeten ook nog eens door het persoonlijke filter breken om de aandacht van de consument te winnen voor hun boodschap. Wanneer iemand een video kijkt, wil diegene geen advertentie die totaal niet aansluit bij zijn of haar interesse.  

De sleutel om als adverteerder op een positieve manier op te vallen en tot echt effectieve reclame te komen, is wanneer rekening gehouden wordt met de context waarin die content wordt geconsumeerd. Zo heeft de consument niet het gevoel dat hij/zij wordt gestoord.
Dit kan een grote impact hebben op de waardering en acceptatie van de reclameboodschap. In eerder onderzoek hebben we aangetoond dat hoe relevanter een uiting, hoe beter de boodschap over komt en hoe effectiever een campagne is. Lees hier onze whitepaper over relevantie.

Door de enorme groei in data en slimmere mogelijkheden hebben we nu de mogelijkheid om content te lezen en de context hiervan te bepalen. Zo wordt het mogelijk om een advertentie te plaatsen bij specifieke content op de merken die goed aansluiten bij het product of de boodschap van de adverteerder. Deze manier van targeting heet contextual targeting.

In deze video leggen we uit hoe dit proces in zijn werk gaat:

Waarom is contextual targeting tegenwoordig ineens weer zo ‘hot’?

Contextual targeting heeft het afgelopen jaar een opleving gehad, sinds de industrie zich is gaan voorbereiden op de steeds strengere wetgeving en de uitfasering van third-party cookies. En daarnaast wordt het ook gezien als een krachtig cookie alternatiefVooral omdat we hierbij niet afhankelijk zijn van tracking cookies of ander persoonsgegevens. Je kunt  hiermee ads gericht blijven inzetten, terwijl je de privacy van de gebruiker respecteert! Deze manier van targeting is dus volledig future proof.

Door contextueel adverteren mogelijk te maken kunnen marketeers zich aanpassen aan het veranderende landschap, terwijl ze ook in contact komen met consumenten in de juiste omgevingen.

Contextual targeting is dus allesbehalve nieuw, maar wel een stuk geavanceerder dan voorheen.

  1. Content classificatie: De techniek waarmee we content classificeren is sterk verbeterd. Waar in het verleden redacties nog keywords moesten toevoegen aan content om deze te classificeren, gebeurt dit nu geheel geautomatiseerd door kunstmatige intelligentie. Dit zorgt ervoor dat de classificatie consequent en onbevooroordeeld is.
  2. Sentiment: Daarnaast kijken we ook nog naar het sentiment van de content. Is de toon negatief of positief? Dat is belangrijk, omdat het ervoor zorgt dat een advertentie alleen bij wenselijke content wordt getoond en daardoor brandsafe is.

Meer weten over hoe je bij Talpa Network Contextual Targeting kan inzetten?
Neem contact met ons op.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Talpa Network

Wij zijn Talpa Network: een open medianetwerk actief op het gebied van video, audio, digital, print en e-commerce. Ons motto is ‘samen bereik je meer’. Dat slaat op hoe we werken én hoe wij impact maken. In een steeds internationaler wordend medialandschap zorgt ons media-netwerk ervoor dat content van Nederlands makers en merken blijft aankomen bij ons geliefde lokale publiek. Met onze hoofdmerken (SBS6, NET5, Veronica, SBS9, Radio 538, Radio 10, Sky Radio, LINDA.) vertrouwde formats én slimme partnerships bereiken we wekelijks meer dan 90% van Nederland.

Lees meer

We zijn continu op zoek naar manieren om nog meer mensen nog beter te bereiken met onze content: dat doen we met onze mensen, makers, merken én ons saleshuis Talpa Media.  

Talpa Network is in 2017 opgericht door viervoudig Emmy Award-winnaar John de Mol. 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in