Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo laat het breed hangen

Na al het mediaspektakel rond Ziggo was ik erg benieuwd, wat die exposure nu eigenlijk heeft gekost tot nu toe. Gelukkig brengt Adformatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naar de kosten van de ontwikkeling van de campagne, de mailings, de bouw van meerdere websites en de invoering van de nieuwe huisstijl kunnen we slechts raden.

Maar dankzij Adformatie hebben we nu toch ook wat harde cijfers tot onze beschikking, en die liegen er niet om. De mediakosten bedroegen in de eerste anderhalve week tenminste ? 3,5 miljoen.

Volgens Spits zijn er op het door de Consumentenbond geopende meldpunt binnen 24 uur al 2500 klachten binnengekomen. "Uitzonderlijk veel voor zo'n korte periode", citeert Spits een woordvoerder van de Consumentenbond.

Hoe je de introductiecampagne ook beoordeelt, na zoveel inspanning om een nieuw merk uit de grond te stampen, moet de negatieve publiciteit voor Ziggo een bittere pil zijn.

Saillant detail: een van de belangrijkste klachten is dat Ziggo het zowel via de website als via de klantenservice niet voor elkaar krijgt, naar ons te luisteren.

Meer lezen?


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in