Starbucks breidt uit in Europa
De deal houdt in dat er binnen drie jaar meer dan 150 Starbucks vestigingen geopend gaan worden op luchthavens en treinstations.
De achterliggende expansiegedachte is dat het in Amerika minder goed gaat met de koffieketen. Starbucks merkt voor het eerst in haar geschiedenis een daling in het bezoek aan de koffieshops. Oorzaken zijn onder meer de stijgende energie- en voedselkosten waardoor de Amerikaan zijn espresso of latte wat vaker laat staan.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDoor deze daling in traffic is het merk gedwongen nieuwe concepten te ontwikkelen en te kijken naar nieuwe groeimarkten. Helaas voor ons, want voorlopig ligt de focus op Duitsland, UK en Frankrijk.
Daarnaast heeft Starbucks eerder deze maand haar eerste koffieshop in Argentinië geopend.
Voor wie geïnteresseerd is in de (nu dus wat mindere) succesformule van het merk raad ik het boek
"Starbucks. De vijf principes van het succesverhaal" aan (auteur: J. Michelli).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid