Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks breidt uit in Europa

De uit Seattle afkomstige koffieketen, Starbucks, gaat uitbreiden in Europa. Dit wordt mogelijk gemaakt door een deal met Food operator…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De deal houdt in dat er binnen drie jaar meer dan 150 Starbucks vestigingen geopend gaan worden op luchthavens en treinstations.

related partner content for mobile comes here

De achterliggende expansiegedachte is dat het in Amerika minder goed gaat met de koffieketen. Starbucks merkt voor het eerst in haar geschiedenis een daling in het bezoek aan de koffieshops. Oorzaken zijn onder meer de stijgende energie- en voedselkosten waardoor de Amerikaan zijn espresso of latte wat vaker laat staan.

Door deze daling in traffic is het merk gedwongen nieuwe concepten te ontwikkelen en te kijken naar nieuwe groeimarkten. Helaas voor ons, want voorlopig ligt de focus op Duitsland, UK en Frankrijk.

Daarnaast heeft Starbucks eerder deze maand haar eerste koffieshop in Argentinië geopend.

Voor wie geïnteresseerd is in de (nu dus wat mindere) succesformule van het merk raad ik het boek
"Starbucks. De vijf principes van het succesverhaal" aan (auteur: J. Michelli).

Bron

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in