Staatsloterij naar Universal Media


De Nederlandse Staatsloterij laat vanaf 2012 de mediaplanning- en inkoop verzorgen door Universal Media. Het account is afkomstig van ZenithOptimedia (mediaplanning) en GroupM (inkoop via Dienst Publiek en Communicatie). Aan de keuze is een uitgebreide oriëntatie vooraf gegaan, waarin bureaus zijn beoordeeld op mediastrategische- en inkoopkwaliteiten. Marcel Ribbens, Hoofd Marketing van de Nederlandse Staatsloterij zegt dat de keuze voor Universal Media 'unaniem' was.
De Nederlandse Staatsloterij maakt vanaf 2012 niet langer gebruikt van de diensten van Dienst Publiek en Communicatie (DPC). Hiermee wordt het in het vervolg zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van mediavolumecontracten. Ribbens: 'DPC heeft ons veel administratief werk uit handen genomen, maar wij hebben behoefte aan meer flexibiliteit en directe sturing bij het bepalen van onze media-inzet.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid