Energieke dinsdag
Wat is het geluid van elektra? Daar opent deze dag mee. Dat is een belangrijke vraag want als er meer en meer elektrische auto’s gaan rijden, moeten we ook iets doen aan het geluid van de elektrische auto of liever gezegd aan het ontbreken daarvan. Eén van de meest aangename innovaties in de auto is het kleine lampje boven mijn hoofd dat aangaat als ik ’s avonds laat thuiskom en de auto moet uitstappen. Ik ben de auto al uit maar het lampje blijft nog even aan en dimt langzaam. Het geeft mij een diep gevoel van bescherming. Die zintuigelijke beleving zou het geluid van de elektrische auto ook moeten oproepen. Zit dat geluid hierbij? En helpt dit de opmars van de elektrische auto versnellen?
http://het geluid van een elektrische auto
Hoe groen is suiker? Suikerunie opent enorme biovergistingsinstallatie en levert zo 15.000 huishoudens groene energie. Terwijl ze hun auto’s en passant ook blijven volgooien met biogas. Interessante vraag nu Suikerunie zich op een nieuwe markt begeeft, hoe ze hun marketingstrategie gaan aanpakken. Kunnen onder het Suikerunie merk ook energieproducten geleverd worden? Valt het leveren van groen gas onder goed nabuurschap? Is dit maatschappelijk verantwoord ondernemen of het spreiden van risico´s en het benutten van nieuwe business kansen?
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaHoeveel energie levert duurzaamheid op? ’s Avonds loop ik een klein en knus theater in. Ik ben te gast bij de Eneco Theatertour; “een avond over duurzaamheid zoals je nog nooit hebt gezien”. Nu heb ik al veel gezien en ik word dan ook even op het verkeerde been gezet als vrij snel in het programma de eerste spreker het toneel opstapt. Sprekers? Ik had me een avondje cabaret voorgesteld…. Maar Peter van Lindonk staat garant voor een bijzondere avond en dat werd het ook. Onze kennis over duurzaamheid wordt getoetst. Door cabaretiers. Dat dan weer wel. We worden getoetst op wat we weten. En ook of we wel blijven nadenken. Want tegenwoordig lijkt alles wel duurzaam te zijn. We lachen erom en de positieve energie is voelbaar tijdens de hele avond. Dan realiseer ik me hoeveel inspirerende verhalen er ten grondslag liggen aan nieuwe duurzame concepten. Gedreven door een diepe wens om de wereld om ons heen beter te maken. En dat willen we allemaal wel voelen.
Sandra Horlings, wereldmarketeer en oprichter Wonderwings voor innovatie en creatieve marketingstrategie
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid