Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldmarketeers: voor de verandering

De onderstroom die zich met de Occupy beweging onder burgers manifesteert is ook in de marketingwereld merkbaar. Steeds meer marketeers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Platform
We zien een beweging op gang komen van mensen die marketing, leiderschap en duurzaamheid met elkaar verbinden. Onder NIMA vlag zijn we met een aantal marketeers een initiatief gestart om die beweging te versnellen: Wereldmarketeers, een platform van en voor marketeers die met hun business een betere wereld willen creëren. Want hoewel de wil er is, blijkt de praktijk weerbarstig. Met Wereldmarketeers willen we vragen opwerpen, ervaringen delen en gezamenlijk oplossingen zoeken. Dat kan gaan over allerlei zaken: weerstanden waar je in je bedrijf tegen aan loopt, handvatten om duurzaamheid in je merk te verankeren, , nieuwe business modellen, persoonlijk of employee engagement. Er zijn diverse goede voorbeelden, waaruit we inspiratie kunnen halen. Denk aan van AkzoNobel, of Unilever’s Sustainable Living Plan. Een mooi, recent voorbeeld van engagement is dat al haar medewerkers symbolisch tot ‘head of sustainanibity’ heeft benoemd en voorzien van een gepersonaliseerd visitekaartje en een bijpassende job description. Paul Polman gaf onlangs een uitgebreid interview in Trouw, waarin hij aangeeft hoe Unilever het verschil wil maken. Opvallend en interessant daarbij zijn vooral de vele bijzonder positieve van Trouw. Enkele quotes: “Verrast dat een groot concern als Unilever de dingen wil gaan veranderen. een voorbeeld voor andere.” En: “Geweldig. Dit verdient een groot compliment en navolging. In woord en daad.”

related partner content for mobile comes here

Doe mee
We willen de marketeers van Nederland laten zien, horen en vooral ervaren dat marketing dé aanjager kan zijn van positieve maatschappelijke verandering en dat dit effectief is voor hen, marketing en de business. Via dit blijven we je op de hoogte houden van de ontwikkelingen van de beweging. En nodigen we je van harte uit te reageren en mee te discussiëren. Ook zijn we op zoek naar bedrijven die hun marketeers / medewerkers willen inspireren en deze beweging willen ondersteunen.

Lancering
Als eerste stap zijn we een onderzoek (met ondersteuning van Deloitte en MarketResponse) gestart onder marketeers waarmee we inventariseren welke vragen en thema’s er leven. De uitkomsten daarvan gaan we presenteren in een pré-event van het op 15 december. Dan gaan we het platform Wereldmarketeers en haar activiteiten ook uitgebreider introduceren en met elkaar in discussie gaan over de relevante thema’s. ’s Middags volgt een indrukwekkend programma met o.a. Michael Porter en sprekers van Unilever, WWF, Marks & Spencer. Dat mag je niet missen. Save the date! Nadere informatie volgt.

Voel je je Wereldmarketeer en wil je al eerder geïnspireerd worden? Kom dan op 10 november a.s. naar de , een gratis duurzaam feestje van Urgenda in de HMH, met o.a. Bløf, Jungle by Night, Florian Wolff, Nynke Laverman, Handsome Poets en DJ Isis.

Bart Bruggenwirth, wereldmarketeer en
partner b-open, building better brands for a better world

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in