Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegener onzeker over toekomst

Uitgever Wegener blijft onzeker over de toekomst. De advertentie-inkomsten daalden ook in het derde kwartaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De totale inkomsten uit advertenties daalden vijf procent in zowel print als online. Van herstel is op de Nederlandse markt is nog geen sprake, zo liet de uitgever donderdag weten. Ook meldt Wegener dat de papierkosten stijgen. ‘In verband met de huidige economische situatie, is het thans niet mogelijk een concrete voorspelling te doen over met name de advertentieomzet.’
In het 3e kwartaal van 2011 is het bedrijfsresultaat iets gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2010. De totale omzet was vrijwel gelijk aan die van het 3e kwartaal 2010.
De overige omzet, onder andere bestaande uit Enterprises (verkoop van producten en diensten aan lezers) en verspreiding, is met 62 pct gestegen. Een belangrijk aandeel hierin heeft de omzet uit verspreidingen die voortvloeit uit de samenwerking met de Telegraaf Media Groep (dagblad De Telegraaf). De groepsaanbiedingensite Sweetdeal die in april werd geïntroduceerd, maakt volgens Wegener een flinke groei door en voldoet daarmee aan de verwachtingen.

related partner content for mobile comes here

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in