Fietsersbond lanceert fietsverlichtingscampagne 2011 (iPhone/Android)


De toon van de campagne is positief en enthousiasmerend en sluit aan bij de belevingsgwereld van jongeren. De boodschap van de campagne luidt:
Ik Val Op!
Fietsen met licht is prettig. Je ziet meer én je wordt door anderen gezien. Zo kom je veilig en zonder bekeuring thuis.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne wordt uitgevoerd door de Fietsersbond in samenwerking met BOVAG, Profile en de Regionale en Provinciale Organen voor Verkeersveiligheid. De campagne wordt financieel mogelijk gemaakt door het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
De campagne loopt in de maanden oktober, november en december. Het hoogtepunt van de campagne valt in de periode van 20-31 oktober. Dan vragen we met extra acties en uiteenlopende activiteiten landelijk en plaatselijk de aandacht van publiek en pers.
Lightpainting wedstrijd - Ik Val Op App
Centraal in de campagne staat de lightpainting wedstrijd. Hiervoor is een speciale App voor smartphones beschikbaar. Met deze applicatie kunnen lightpaintings worden gemaakt. Dat zijn foto's die in het donker worden gemaakt, waarbij de sluiter van de camera langer open blijft staan. Door het langer openstellen van de sluiter, heb je de mogelijkheid om met een bewegend lampje te tekenen of schrijven op de foto. Na het maken van de lightpainting kun je deze vanaf 20 oktober uploaden op de campagnewebsite en kun je via Facebook en Twitter je foto delen. Op de website kan iedereen zijn stem uitbrengen op zijn favoriete lightpainting. Deelnemers met de meeste stemmen maken kans op mooie prijzen, waaronder een smartphone.
De App en de inzet van social media zorgen op een originele manier voor meer aandacht voor de campagne en het belang van fietsverlichting onder jongeren. Door de foto's via social media te delen met hun vrienden met de vraag op hun foto te stemmen worden ook anderen naar de campagne website geleid.
Vanaf 20 oktober kan de App gratis worden gedownload op de campagnewebsite, de Apple app store en Android Market.
Enkele inzendingen:
#039;" title="MobileMarketingNl#5664703004752387298'">
#039;" title="MobileMarketingNl#5664703011105981906'">
#039;" title="MobileMarketingNl#5664703024500896578'">
#039;" title="MobileMarketingNl#5664703032141557442'">
#039;" title="MobileMarketingNl#5664703048395466002'">
- Posted by Richard Otto using BlogPress from his iPhone
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid