‘Vertrouwen consument in keurmerken gedaald’
Opvallend is volgens de onderzoekers dat consumenten in een jaar tijd minder bekend zijn geworden met deze keurmerken; in 2010 was het nog 54 procentg die niet wist waar deze voor staan, een verschil van 21 procent.
Consumenten letten vergeleken met vorig jaar nog steeds evenveel op keurmerken wanneer ze boodschappen doen. Zij geven aan nog wel degelijk behoefte te hebben aan keurmerken, maar het vertrouwen in keurmerken is sterk gedaald vergeleken met vorig jaar. Slechts 30 procent van de ondervraagden heeft vertrouwen in keurmerken tegenover 43 procent vorig jaar.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe respondenten vinden dat de keurmerken op elkaar lijken, dat er te veel zijn en dat er geen duidelijke informatie over de keurmerken wordt verstrekt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid