Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben van KesselsKramer naar Kumpany

Ben, onderdeel van T-Mobile, heeft zijn reclamebelangen ondergebracht bij Kumpany. Hiermee komt een einde aan een lange relatie met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betreft geen standaard reclamebureauwissel, aangezien T-Mobile de exploitatie van het merk Ben heeft neergelegd bij Kumpany, in een franchise-achtige situatie.

related partner content for mobile comes here

Vanaf deze week is het eerste werk van Kumpany voor Ben te zien. Het gaat om een tussencampagne rond Sinterklaas, 'Ben in aantocht', die in eerste instantie op abri's te zien is en later ook op tv. In het nieuwe jaar volgt een campagne die is gebaseerd op een nieuwe positionering die Ben en Kumpany ontwikkelden, zo meldt Yves Kummer, algemeen directeur Kumpany.

Engin Celikbas, partner KesselsKramer: ‘Het valt ons zwaar om afscheid te nemen van een merk waar wij zo veel van onszelf in hebben gestopt, het is alsof een kind van ons nu bij andere ouders is ondergebracht. Maar we respecteren de beslissing van T-Mobile, waar we een jarenlange relatie mee hebben die nu met een andere inhoud vorm zal krijgen.’

Het merk Ben werd in 1999 geïntroduceerd en werd in samenwerking met KesselsKramer bedacht. De eerste campagneregel was 'Mijn naam is Ben en ik hou van mensen.’ KesselsKramer introduceerde het merk op een nieuwe, heel persoonlijke manier. Het was een veelbesproken campagne die werd geroemd om de nieuwe toon en beeldvorm. Maar er waren ook sceptici. Die werden de mond gesnoerd door twee Effies (waarvan een gouden). In 2003 verdween Ben na de overname door T-Mobile. KesselsKramer mocht het merk met een afscheidscampagne ook ten grave dragen.

In 2008 maakte Ben zijn rentree als sim-only-aanbieder en wederom werd KesselsKramer gevraagd voor de campagne. Drie jaar later komt er een einde aan deze samenwerking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in