Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verkoopt Amerikaans onderdeel

Unilever verkoopt Culver Specialty Brands voor 325 miljoen dollar (230 miljoen euro) aan branchegenoot B&G Foods.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verkoop wordt naar verwachting nog dit jaar afgerond. Culver Specialty Brands voert in de Verenigde Staten een aantal in Nederland onbekende merken, waaronder vooral voedingsmiddelen. Het onderdeel kwam in handen van Unilever door de recente overname van Alberto Culver en is goed voor een jaaromzet van circa 90 miljoen dollar (64 miljoen euro).

related partner content for mobile comes here

Unilever legde in totaal 2,7 miljard euro op tafel voor Alberto Culver. Het was het Brits-Nederlandse concern vooral te doen om de haarverzorgingsproducten die de Amerikaanse branchegenoot in zijn assortiment heeft, waaronder TRESemmé en Nexxus.

Eerder stootte Unilever al de haarverzorgingsmerken VO5 en Rave af in de VS. Dat was een voorwaarde die de autoriteiten hadden gesteld voor de overname van Alberto Culver omdat het bedrijf anders een te dominante positie op de Amerikaanse markt zou krijgen. Beide merken kwamen voor een onbekend bedrag in handen van de private-equityfirma Brynwood Partners.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in