Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander minder vaak de deur uit

We gaan in onze vrije tijd minder vaak de deur uit. Nederlanders hebben in een jaar tijd, van mei 2010 tot mei 2011, 3,4 miljard keer iets…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een daling ten opzichte van de periode mei 2008 tot mei 2009. Het aantal activiteiten liep met zo'n 4 procent terug en de bestedingen zelfs met 7 procent. Dat blijkt uit het onderzoek naar vrijetijdsbestedingen dat het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen en marktonderzoekbureau TNS-Nipo iedere twee jaar houden.

related partner content for mobile comes here

De verklaring voor het vaker thuis blijven kan volgens de onderzoekers vooral gevonden worden in de economische crisis. Ook het toenemend gebruik van nieuwe media binnenshuis, zoals games en sociale netwerksites, lijkt aan de daling bij te dragen.

Ondanks de daling gaat de gemiddelde Nederlander er per jaar nog altijd meer dan 200 keer in zijn vrije tijd op uit. De populairste vrijetijdsbesteding is buitenrecreatie, zoals wandelen en fietsen. Daarna volgen sporten, shoppen en hobby- en verenigingsactiviteiten.

Bron: NOS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in