Overslaan en naar de inhoud gaan

Ryanair hakt weer met botte bijl

De Ierse budget vliegmaatschappij Ryanair is weer in het nieuws met een aggressieve campagne waarin vliegtickets van en naar Londen voor 1…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast heeft de maatschappij de jaarlijkse actie '3 million seat deal' verschoven van september naar deze maand, en wil het bedrijf zo'n 5 miljoen pondbesteden aan printadvertenties in Europa. Zo schrijft .

related partner content for mobile comes here

De acties zijn volgens Ryanair CEO Michael O'Leary nodig om zich te verzekeren van passagiers naar de Britse hoofdstad, na de terreuraanslagen 7 juli jongsleden: 'De aanslagen in Londen mogen niet tot gevolg hebben dat mensen wegblijven. De beste manier om een vuist te maken, is om door te gaan met reizen.'

Veel Britten zijn echter niet blij met de manier waarop Ryanair communiceert.
De vliegmaatschappij adverteerde al een week na de aanslag met een paginagrote advertentie in de Britse kranten The Daily Telegraph en The Independent, met daarop een afbeelding van Winston Churchill die het V-teken geeft en zegt 'We shall fly them to the beaches. We shall fly them to the hills. We shall fly them to London!'. De pay off luidt: "Let's keep London flying."

De advertentie leidde tot meer dan 100 klachten bij de Britse Reclame Code Commissie, oftewel The Advertising Standards Authority. De advertenties zou grof, misplaatst en ongevoelig zijn. Ryanair is dit soort reacties echter wel gewend, het bedrijf staat bekend om zijn aggressieve marketingcommunicatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in