Overslaan en naar de inhoud gaan

Dommelsch geeft optredens in supermarkten

Dommelsch breidt het Dubbel Dutch pop-up concept deze zomer uit met extra concerten in maar liefst 150 supermarkten. Bierbrouwer Interbrew…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

breidt het Dubbel Dutch pop-up concept deze zomer uit met extra concerten in maar liefst 150 supermarkten. Bierbrouwer Interbrew had al veel succes met de Dubbel Dutch 'pop-up' optredens van on-der andere Xander de Buisonje / Do en Ellen ten Damme / Martin Buitenhuis in verschillende horeca-gelegenheden, maar komt nu dus ook met een retailvariant.

related partner content for mobile comes here

René Bergmans, senior marketing manager bij Interbrew: 'Net als in de horeca willen we beleving creëren, maar dan op de winkelvloer. De artiesten speelden in de cafés nog op doordeweekse dagen, in zaaltjes waarin niet meer dan 400 man pasten, maar in de supermarkten gaan we voor de drukste dag van de week.'

Gedurende de hele zomer zullen studenten van de Tilburgse Rockacademie op zaterdag optredens verzorgen in een aantal supermarkten. De studenten zullen als duo voor een grote display staan en dezelfde nummers (Nederlandstalige vertalingen van bekende Engelstalige nummers) zingen als de bekende arties-ten eerder deden in de kroeg.

Dommelsch' marketingbeleid past in de strategie van Interbrew, die twee jaar geleden afstapte van de the-macampagne. Bergmans:'Themacampagnes werken niet meer, grappige commercials evenmin. Het is te-veel budget voor een te klein effect. Je moet harder slaan, het merk activeren bij de doelgroep. Dat is de toekomst.'

Dommelsch is het derde horecamerk in Nederland en het vijfde retailmerk, achter de merken Heineken, Amstel, Grolsch en Bavaria. De communicatie van Dommelsch richt zich op jonge spirit, met 'jong' wordt in dit geval attitude bedoeld, geen leeftijd. Bergmans: 'Die waarden vertalen we dan weer in verrassing en vernieuwing. We zijn een kleinere speler, dus kunnen we meer risico nemen. Dat zie je weer terug in de pop-up concepten, daarmee kunnen we doen wat we willen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in