Overslaan en naar de inhoud gaan

Telemarketingcontroleurs moeten zich inhouden

De telemarketingbranche is in sommige opzichten de staalindustrie van de afgelopen eeuwen: niet zelden slecht voor werknemers en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo heeft nu het College Bescherming Persoonsgegevens regels ingesteld om het meeluisteren met medewerkers te beperken, .

related partner content for mobile comes here

Het gaat volgens de bond om het volgende:

- Incidentele controle via meeluisteren moet voldoende zijn voor de meeste doeleinden zoals voor marketing of bij het trainen of begeleiden van medewerkers;
- Gegevens die verzameld zijn voor marketing moet je echter weer niet gebruiken voor beoordeling. Over zulke zaken moet je aparte afspraken maken, zegt het CBP eigenlijk;
- Continu monitoren is hooguit onontkoombaar bij vastleggen en controle op belangrijke transacties zoals bij telefonisch aannemen van beurstransacties;
- Per keer moet duidelijk zijn voor de medewerker dat hij of zij opgenomen wordt.

Op de stond er niets over. We belden dus even met het de privacybeschermers in Den Haag. De woordvoerder:

"De FNV heeft het een beetje naar zich toegeschreven want het was ook op verzoek van de branche zelf dat we onze zienswijze nog eens hebben geuit. Het komt er in grote lijnen op neer dat de opname noodzakelijk moet zijn voor het doel. Bijvoorbeeld bij financiële transacties mag je alles opnemen maar niet steeds meeluisteren. Dat doe je met steekproeven. Die moet je goed regelen als bedrijf, het altijd de werknemers vertellen en de Ondernemingsraad moet inderdaad zijn goedkeuring verlenen."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in