Overslaan en naar de inhoud gaan

Papieren huis-aan-huis folder nog steeds populair

80% van de Nederlanders komt na het lezen van een folder in actie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De huis-aan-huis folder bereikt 12,7 miljoen Nederlanders. 96% daarvan leest wel eens een folder. Na het lezen van een folder komt meer dan 80% in actie. Gemiddeld wordt 17 minuten per week besteed aan het lezen van folders.

related partner content for mobile comes here

Ook groeit het gebruik van folder-apps, maar waar de papieren folder vaak leidt tot het bezoeken van winkels en aankopen, leidt het bekijken van digitale folders vaak tot het bezoeken van de website. 

Digitaal
61% van de Nederlanders leest alleen een papieren folder en een kwart leest zowel papieren folders als digitale folders. De folder wordt vooral geraadpleegd om op de hoogte te zijn van speciale aanbiedingen. Ruim de helft (51%) leest folders ter ontspanning en komt naar aanleiding hiervan in actie (meer dan 80%). Zo koopt de papieren folder-lezer regelmatig producten die in de folder staan (50%) en zet de folder ook aan om bepaalde winkels te bezoeken (46%). De digitale folder wordt vaker gebruikt om producten te vergelijken (34%) en is de poort naar de website (29%). 

In totaal zijn er 37 folders van zeven branches onderzocht. In de onderstaande tabel is te zien welke branches het meest worden bereikt met folders.

Onderzoek
Het onderzoek &;NOM Folder Monitor 2015&; is uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder leiding van de NOM.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Karlijn Nijkamp

Hallo Adformatie,
De afbeelding 'netto_bereik_folders_per_branche.png' is niet meer beschikbaar. Is er een mogelijkheid om deze te zien?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in