Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse experts over de historische verklaring van 181 Amerikaanse top-ceo's

Wat vinden deskundigen van "The purpose of a corporation" ? En wat betekent dit voor marketing en communicatie in Nederland? Een rondgang.
Wall Street, New York
© 123rf
Wall Street, New York
© 123rf

Het wordt door velen gezien als een historische beslissing. Begin deze week ondertekenden 181 ceo’s van de grootste Amerikaanse bedrijven, met daaronder Amazon, Apple, Coca-Cola, General Motors en Procter & Gamble, de verklaring over "The purpose of a corporation", een soort belijdenis over de principes en het doel van ondernemingen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Armand Govers

Uit diverse onderzoeken blijkt dat profit + purpose resulteert in een hogere aandeelhouderswaarde. Via meervoudige waardecreatie integreer je social value in je customer value proposition, employee value proposition en partner value proposition. En dat alles resulteert in toename van je investor value. Maatschappelijk belang is hier net zo goed eigen belang. En CEO's zijn net mensen; ze handelen uit eigen belang.

Michel Jansen

Doet me erg denken aan mijn blog van een maandje geleden:
Purposeful denken: Solistisch of holistisch?
https://bit.ly/2Sahryx

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in