Nederlandse experts over de historische verklaring van 181 Amerikaanse top-ceo's
Wat vinden deskundigen van "The purpose of a corporation" ? En wat betekent dit voor marketing en communicatie in Nederland? Een rondgang.
Het wordt door velen gezien als een historische beslissing. Begin deze week ondertekenden 181 ceo’s van de grootste Amerikaanse bedrijven, met daaronder Amazon, Apple, Coca-Cola, General Motors en Procter & Gamble, de verklaring over "The purpose of a corporation", een soort belijdenis over de principes en het doel van ondernemingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidUit diverse onderzoeken blijkt dat profit + purpose resulteert in een hogere aandeelhouderswaarde. Via meervoudige waardecreatie integreer je social value in je customer value proposition, employee value proposition en partner value proposition. En dat alles resulteert in toename van je investor value. Maatschappelijk belang is hier net zo goed eigen belang. En CEO's zijn net mensen; ze handelen uit eigen belang.
Doet me erg denken aan mijn blog van een maandje geleden:
Purposeful denken: Solistisch of holistisch?
https://bit.ly/2Sahryx