Overslaan en naar de inhoud gaan

Fairtrade Original scherpt communicatiestrategie aan: 'Waar smaak begint'

Nieuwe strategie met behulp van J. Walter Thompson Amsterdam.
Waar smaak begint
Waar smaak begint

Samen met J. Walter Thompson Amsterdam heeft Fairtrade Original haar communicatiestrategie verder aangescherpt. Het merk gaat zich meer richten op hoe lekker de producten zijn. 'Uiteraard met behoud van en liefde voor onze roots’, zegt algemeen directeur René Bakker.

related partner content for mobile comes here

Volgens Bakker is in de zestig jaar dat Fairtrade Original bestaat veel veranderd. 'Sinds enkele jaren hebben we ons volledig op food gericht. De consument ziet ons vaker als het merk van eerlijke producten dan dat van lekkere producten. Dat is ook niet zo gek als Fairtrade onderdeel is van je merknaam en identiteit. We staan dichtbij de producenten, onze lokale partners om hen een eerlijke toekomst te geven. Het advies van JWT luidde om te bouwen op onze zorg en de zorg van onze lokale partners voor de producten, de verbouwing, de bereiding.'

'Het feit dat we zoveel mogelijk de ingrediënten in het land van oorsprong laten verwerken tot een consumenten product doet veel voor de smaak van ons assortiment. Samen met onze lokale partners ontwikkelen we de recepturen van onze producten. Dat is wat ons onderscheidt van andere merken in het schap.'

Na het vaststellen van de strategische kaders, ontwikkelde een intern creatief team de eerste campagne volgens de nieuwe richting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in