Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé en de Raad van Kinderen: Good for business? Good for health? Good for reputation?

Nestlé vroeg kinderen om mee te denken over gezond eten. De Adformatie Deskundigen Driehoek reflecteert op die marketingactiviteit.
Raad van Kinderen
Raad van Kinderen
© Nestlé
Raad van Kinderen
Raad van Kinderen
© Nestlé

Vorige week kwam Nestlé naar buiten met het bericht dat het de ‘Raad van Kinderen’, een jongerenpanel, had ingeschakeld om advies te krijgen over wat het levensmiddelenconcern kan doen om kinderen in Nederland te helpen gezonder te eten. (Zie video met samenvatting helemaal onderaan.) Er kwam een aantal conclusies uit de kwalitatieve groepsdiscussie waar Nestlé mee verder wil. De conclusie die Nestlé nadrukkelijk in zijn persbericht noemt, is dat het voor kinderen belangrijk is om de informatie op een verpakking simpel te houden. ‘En dat mag best op een leuke manier. Bijvoorbeeld door op de verpakking aan te geven hoelang je moet fietsen of lopen om het aantal calorieën te verbranden.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Scato van Opstall

‘In 2015 haalde Albert Heijn het nieuws door op advies van deze raad het snoepgoed bij de kassa’s in honderden winkels te vervangen door fruit." Ik ben ook enorm blij dat ik bij de kassa van AH sta te wachten naast een heerlijke, verleidelijke verzamelijk appels, peren, pruimen, necatrines, bananen, snoeptomaatjes enzovoort. Ongelofelijk knap hoe ze dit hebben opgepakt! We hebben er dus alle vertrouwen in dat Nestlé, naast het privatiseren en met winst verkopen van gratis vekregen drinkwater en het ontmoedigen van borstvoedingen tegen WHO richtlijnen in, deze kinderadviezen en alle andere kimnderbeschermingsmaatregelen in de praktijk zal brengen. Ook als is het heel moeilijk voor deze multinational om een iets ingewikkelds als 'een fietsje op de verpakking' gedrukt te krijgen. #keepondreaming

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in