Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea heeft advies voor alle bedvechtende koppels

Touwtrekken aan de dekens kennen we vast allemaal wel. Ikea-campagne wil deze, en andere probleempjes oplossen.

Ikea wil een slaapdeskundige worden, en maakt met National Geographic een serie over slaapkamergewoonten. De campagne (gemaakt door Ogilvy en Wavemaker) is een soort natuurdocu en moet de mens in zijn natuurlijke habitat neerzetten. In de slaapkamer, rollend in bed.

related partner content for mobile comes here

Nachtrust

Het is een startschot van een éénjarige campagne die de slaaprust van Amerikanen moet verbeteren. ‘De afgelopen 50 jaar slapen mensen steeds minder. Eerst sliepen ze gemiddeld acht uur, nu slechts zes uur’, verklaart Joy Kelly, US media manager bij Ikea. De Zweedse retailer wil zo zijn nieuwe producten,  die een goede nachtrust moeten bevorderen, introduceren. 

Rollebollen

In de video ligt een koppel hevig te rollebollen - niet op 'die' manier. Het is op een humoristische manier ingestoken; de film lijkt op een natuurdocu, alleen dan anders. De voice-over vertelt hoe de twee met elkaar de strijd aangaan: ze trekken aan de dekens, botsen tegen elkaar op en duwen elkaar weg. Aan het eind van het spotje vindt het stelletje een oplossing: een groter bed bij Ikea.

De serie verschijnt op een sub-pagina van National Geographic, genaamd ‘Bedroom Habitats’. Daar staan tips voor een goede nachtrust en voor Ikea-producten (denk aan: verduisteringsgordijnen, geluidsdempende wanddecoraties en ergonomische koelkussen).

Dit is de eerste video uit de serie van vier (de rest komt later online). 

Ikea
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in