Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger King Koeweit geeft korting bij stijgende zomerse temperaturen

De fastfoodketen probeert de enorme hitte wat verdraagzamer te maken aan de hand van een algoritme.
Burger King Koeweit
Burger King Koeweit

Burger King Koeweit wil bezoekers van het fastfoodrestaurant tegemoet komen, vanwege de enorme hitte in het emiraat. De temperatuur kan er namelijk oplopen tot maar liefst 47 graden. Burger King komt daarom met de campagne ‘Hotter is Cooler’.

related partner content for mobile comes here

Deze bestaat uit een algoritme dat de temperatuur in de buitenlucht meet en ervoor zorgt dat restaurantbezoekers korting krijgen op verkoelende producten. Een dynamisch algoritme meet namelijk continu de temperatuur. Wanneer deze stijgt, zorgt het algoritme ervoor dat prijzen in restaurants real-time dalen. Wanneer de temperatuur stijgt tot 47 graden, wordt er een korting gegeven op producten als sundaes, milkshakes en frisdrankjes. Bij een temperatuur van 51 graden zijn de producten zelfs gratis.

De actie was geldig tussen 24 juli en 3 augustus. De campagne is ontwikkeld door Memac Ogilvy en bouwt voort op de propositie van Burger King Koeweit om warme zomers om te turnen naar onvergetelijke ervaringen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Moslimwoef

Koeweit? Het had toetertijd met de grond gelijk gemaakt moeten worden daar sadam houssein... Helaas

Jos Wabeke

Haha, wij hebben ook een "dynamisch algoritme" dat onder andere de temperatuur meet om content te genereren maar hier heet het gewoon een thermometer of... het weerstation bij jou in de buurt :-)

Joe Public

Ach, wat waren Victor Silvis en Peter Clercx hun tijd toch ver vooruit. In 1999 toen een dynamisch algoritme nog gewoon een Zonnesteekweek heette.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in