Overslaan en naar de inhoud gaan

Pampers-campagne lijkt verdacht veel op die van Zwitsal

Beide merken willen maar al te graag laten zien dat ze kersverse ouders begrijpen.

Een vader vergeet doekjes om luiers te verschonen, een moeder zoekt op Google wat haar baby mankeert. In de commercial van Pampers komen allerlei realistische situaties voorbij. En die zijn niet alleen maar rozengeur en maneschijn – maar met poepluiers en slaapgebrek.

related partner content for mobile comes here

Dit keer geen John Legend, maar kersverse ouders in de Amerikaanse Pampers-campagne. Moederbedrijf Proctor & Gamble geeft hiermee wederom gehoor aan zijn purpose-ambities. In de vorige campagne verschoonde John Legend een luier, en deze campagne (bureau: McKinney) moet een realistische afspiegeling van het ouderschap zijn. Vol met onzekerheid en ongemak.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Oeps, doekjes vergeten

Slapeloze nachten, overgeef opruimen en met een huilende baby winkelen. De commercial moet ouders het gevoel geven dat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Zo staat een vader op het punt de luier van zijn baby te verschonen, maar vergeet de doekjes. Gelukkig schiet een andere vader hem te hulp en leent die van hem uit. Moraal van het verhaal: ondanks dat alles ongemakkelijk en nieuw is, leert iedereen de fijne kneepjes van het ouderschap.

Spaghetti kliederboel

De video heeft veel overeenkomsten met de ‘We begrijpen hoe het voelt’-campagne (bureau: Born05) van Zwitsal, dat valt onder Unilever. Ze hebben dezelfde insteek en plotwending. Allerlei herkenbare situaties passeren de revue - zoals een baby die zichzelf onderkliedert met spaghetti en een moeder die een foutje maakt met een luier verschonen langs de snelweg. En boodschap is: ouderschap is mooi, maar kent ook zijn imperfecties. Uiteindelijk draait het om gelukkig zijn. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in