Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria-moeder wil met fors belang in brouwerij marktaandeel in Georgië vergroten

Swinkels Family Brewers koopt zich voor 40 procent in, in Georgische brouwerij Argo.
Georgisch bier
Georgisch bier
© http://www.argo.ge/en/
Georgisch bier
Georgisch bier
© http://www.argo.ge/en/

Swinkels Family Brewers, onder andere bekend van het biermerk Bavaria, heeft een aanzienlijk minderheidsbelang genomen in de Georgische brouwerij Argo. Het Brabantse familiebedrijf hoopt met de investering zijn marktaandeel in het land vergroten.

related partner content for mobile comes here

Swinkels neemt voor een niet bekendgemaakt bedrag een belang van 40 procent in Argo, dat later kan worden uitgebreid naar een meerderheidsbelang. Het bedrijf uit Lieshout wil internationaal niet alleen groeien door export vanuit Nederland en België, maar ook in belangrijke afzetmarkten zelf bier brouwen. De investering in Argo moet daarbij helpen.

Op dit moment slijt Swinkels zijn bieren Bavaria en Hollandia in Georgië via licentieovereenkomsten. Daarmee heeft het bedrijf naar eigen zeggen een marktaandeel van 15 procent.

Argo dankt zijn naam aan het gelijknamige biertje dat in de vroege jaren negentig als eerste nationale biermerk van het onafhankelijke Georgië op de markt kwam. Ook frisdrankreus Coca-Cola heeft een belang in de bierbrouwer.

 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in