Waarom de webshop niet het walhalla is, een analyse
Veel winkelketens maken liever geen keuze voor online, waaronder Action, Aldi en Primark. Andere komen op hun online focus terug. Waarom?
Peek & Cloppenburg kondigde eind vorige week aan zijn eigen webshop te openen. Het is zich daarmee rijkelijk laat zou je zeggen. Toch zijn er meer grote retailmerken die afzien om ook online te verkopen. Van Action, Primark en Aldi tot Big Bazar en Dirk. Waarom bekeren zij zich niet tot een online verkoopkanaal? En doen ze er verstandig aan?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGelijk hebben ze. Zeker voor de alledaagse dingen kun je veel beter naar een echte winkel gaan. Wel moeten winkels harder werken aan het behouden van klanten die niet gediend zijn van fratsen als 'web only'. Een winkel die wat ik zoek wel in het het assortiment heeft, maar dit alleen online verkoopt, daar stoor ik mij vreselijk aan. Dan ga ik nadrukkelijk op zoek naar een concurrent die dat wel in een echte winkel verkoopt.