Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom de webshop niet het walhalla is, een analyse

Veel winkelketens maken liever geen keuze voor online, waaronder Action, Aldi en Primark. Andere komen op hun online focus terug. Waarom?
Blokker
© ANP Koen van Weel
Blokker
© ANP Koen van Weel

Peek & Cloppenburg kondigde eind vorige week aan zijn eigen webshop te openen. Het is  zich daarmee rijkelijk laat zou je zeggen. Toch zijn er meer grote retailmerken die afzien om ook online te verkopen. Van Action, Primark en Aldi tot Big Bazar en Dirk. Waarom bekeren zij zich niet tot een online verkoopkanaal? En doen ze er verstandig aan?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

Gelijk hebben ze. Zeker voor de alledaagse dingen kun je veel beter naar een echte winkel gaan. Wel moeten winkels harder werken aan het behouden van klanten die niet gediend zijn van fratsen als 'web only'. Een winkel die wat ik zoek wel in het het assortiment heeft, maar dit alleen online verkoopt, daar stoor ik mij vreselijk aan. Dan ga ik nadrukkelijk op zoek naar een concurrent die dat wel in een echte winkel verkoopt.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in