Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote modemerken en moderetailers sluiten milieupact

De deelnemende merken willen hun uitstoot van broeikasgassen in 2050 naar nul hebben teruggebracht.
Blazers
Blazers
© https://www.gucci.com/nl/en_gb/ca/men/mens-ready-to-wear/blazers-c-men-readytowear-blazers
Blazers
Blazers
© https://www.gucci.com/nl/en_gb/ca/men/mens-ready-to-wear/blazers-c-men-readytowear-blazers

Een groep grote modehuizen, warenhuizen en kledingmerken heeft een pact gesloten om zich in te zetten voor het milieu. Onder andere Chanel, H&M, Zara-moeder Inditex, modeconcern Kering (onder andere Gucci, Puma en Yves Saint Laurent), sportmerk Nike en het Parijse warenhuis Galeries Lafayette willen hun uitstoot van broeikasgassen in 2050 naar nul hebben teruggebracht. Ook willen de bedrijven de biodiversiteit herstellen en de oceanen beschermen door minder plastic verpakkingsmateriaal te gebruiken.

related partner content for mobile comes here

De 32 bedrijven werden samengebracht door Kering-topman François-Henri Pinault. Die was in april door de Franse president Emmanuel Macron gevraagd om leidende bedrijven in de mode- en kledingbranche samen te brengen en praktische doelen te stellen om hun invloed op het milieu terug te brengen.

De presentatie van het pact komt aan de vooravond van de G7-top in het Franse Biarritz. Daar staat het milieu hoog op de agenda. Eerder deze week uitten Macron en secretaris-generaal António Guterres van de Verenigde Naties al hun zorgen over bosbranden in het Amazonegebied.

 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in